W Norwegii w 2008 r. nastąpił duży wzrost spożycia białego mięsa. W największym stopniu dotyczyło to mięsa indyków, którego konsumpcja wzrosła o 26% w porównaniu do poprzedniego roku.
Zwiększyło się też spożycie mięsa kurcząt. Wzrosło ono o 12%. Najpopularniejsze były filety z kurcząt. W znaczny sposób wzrosło też spożycie całych kurcząt, ich mielonego mięsa oraz jego konsumpcja w hot-dogach. Ocenia się, że spożycie mięsa białego będzie rosło również w bieżącym roku. Mięso kurcząt i indyków jest najpopularniejsze wśród młodych ludzi. Wzrasta również jego spożycia wśród mężczyzn. Panie wybierają zwykle filety, a panowie – nogi i skrzydełka. Za zaletę białego mięsa uważa się niską zawartość w nim tłuszczu.
Wanda Mierzecka – Rolniczy Magazyn Elektroniczny CBR Agra Europe 2009, nr 2345, s. M/10
Zostaw odpowiedź