Zainteresowanie przekroczyło oczekiwania

Do Agencji Rynku Rolnego zgłosiło się ponad 9300 szkół podstawowych chętnych do udziału w programie „Owoce w szkole”.

Początkowo obawiano się, że zainteresowanie będzie niewielkie. Gdy Agencja Rynku Rolnego rozpoczynała podobną akcję „Szklanka mleka” zgłosiło się zaledwie kilka procent szkół.

Teraz jest zupełnie inaczej. Już wiadomo, że z darmowych porcji skorzysta 780 tysięcy dzieci uczęszczających do pierwszych trzech klas szkoły podstawowej.

Waldemar Sochaczewski – wiceprezes ARR: w założeniach tkwiło, żeby to była porcja składająca się wiążąco z elementu owocowego, na przykład z jabłka, gruszki, czy truskawek, a także z elementu warzywnego – ogórki, papryka słodka.

Celem programu „Owoce w szkole” jest ukształtowanie wśród dzieci nawyków żywieniowych polegających na regularnym spożywaniu zdrowej żywności.

Ma to ograniczyć nadwagę i inne choroby cywilizacyjne, spowodowane zbyt małym udziałem spożyciem owoców i warzyw w posiłkach najmłodszych.

Witold Katner Redakcja Rolna TVP