Ruszyła kampania cukrownicza

W dwóch cukrowniach należących do koncernu Nordzucker Polska ruszyła kampania cukrownicza. Zakłady w Chełmży w kujawsko-pomorskiem i Opalenicy w Wielkopolsce mają przerobić razem milion ton buraków cukrowych.

Maciej Kurkowiak z Troszczyna koło Opalenicy (Wielkopolska) uprawia 6,5 hektara buraków cukrowych. Plon z tej plantacji będzie okazały, jednak kapryśna tegoroczna aura obniżyła jakość buraków, a przede wszystkim polaryzację cukru. Rolnik nie może liczyć na najwyższą cenę.

Tylko cukrownia w Opalenicy planuje przerobić pół miliona ton buraków cukrowych. A to cieszy rolników, bo po niskich cenach skupu innych płodów rolnych, ta uprawa daje gwarancje zysku.

Kampania w Opalenicy została opóźniona o 2 tygodnie, aby korzeń mógł nabrać masy i przede wszystkim zwiększyć jeszcze polaryzację cukru.

Kontrahenci cukrowni w Chełmży i Opalenicy będą mogli zwiększyć areał upraw, bo ich właściciel od tego roku kontraktuje buraki tzw. pozakwotowe. A zatem cukrownia będzie musiała starać się sprzedać zgodnie z unijnym prawem pozakwotowy cukier.

Kampania w zakładach w Opalenicy i Chełmży zakończy się w połowie grudnia.

Redakcja Rolna TVP