Wciąż nie możemy się doczekać ustawy o promocji żywności. Zbierane są już wprawdzie fundusze, ale nie wiadomo kto i jak będzie je wydawał. Takich problemów nie mają na przykład Hiszpanie, którzy właśnie rozpoczęli w Polsce promocję swojego narodowego przysmaku, czyli oliwy z oliwek.
Eksperci przekonują: spożywanie oliwy z oliwek to samo zdrowie.
Aleksandra Czarnewicz-Kamińska – dietetyczka: to jest najzdrowszy rodzaj tłuszczu. Nieporównywalnie zdrowszy od masła czy smalcu.
Kucharze dodają:a najlepsza na świecie jest oliwa z oliwek z Hiszpanii.
Marek Łebkowski – mistrz kulinarny: jest coraz więcej artykułów na półkach, są włoskie, greckie teraz hiszpańskie. Te hiszpańskie cenie szczególnie.
Tak właśnie rozpoczęto kampanię promującą spożywanie hiszpańskiej oliwy z oliwek. Dlaczego w Polsce? A dlatego, że to wszędzie na świecie eksportowy hit Hiszpanii. Wszędzie, ale nie u nas.
Xavier Debeni – koordynator „Viva Oliwa Espana” : Hiszpania jest liderem co do eksportu na całym świecie, tylko problem polega na tym, że tutaj tak w Polsce nie jest. Ma tylko 26% tego rynku. W Hiszpanii zadawano sobie właśnie pytanie, dlaczego tak jest i doszli do wniosku, że nie ma promocji tej oliwy z oliwek z Hiszpanii.
Do podobnych wniosków doszli także polscy producenci i eksporterzy. Ustawa o promocji żywności weszła już w życie.
Dzięki funduszom w ten sposób zebranym będzie można wystąpić do Komisji Europejskiej o dofinansowanie takich działań. A wtedy o zaletach naszej żywności będziemy mogli mówić na całym świecie. Podobnie jak teraz w Polsce robią to Hiszpanie.
Niestety kiedy wystartują nasze kampanie reklamowe wciąż nie wiadomo.
Witold Katner Redakcja Rolna TVP
Zostaw odpowiedź