20 milionów zł na reklamę polskiego drobiu

Branża zapowiada, że od przyszłego roku o białym mięsie będzie głośno, nie tylko w kraju ale i zagranicą. Czy to zwiększy i tak już rekordową sprzedaż? Nie wiadomo. Pewne jest, że drobiarze w tym roku będą dużo mówić o zaskakująco dobrych wynikach.

Jesienią tego roku rozpocznie się krajowa promocja gęsiny. Tak duże przedsięwzięcie po raz pierwszy w całości sfinansuje fundusz promocji. Kilka miesięcy później powinna ruszyć druga kampania – zachęcająca konsumentów niemieckich do kupowania polskiego drobiu. Jeśli Bruksela zaakceptuje wniosek o dofinansowanie obu programów branża zapłaci 20 milionów złotych. To jedne z pierwszych tak dużych promocji polskiej żywności, które wspiera nowoutworzony fundusz promocji. Z podobnego mechanizmu korzystają już producenci wieprzowiny i mleka. Głosów krytyki

Andrzej Gantner – Polska Federacja Producentów Żywności „Bardziej będą to projekty, które polepszą wizerunek konkretnych grup producenckich, niż jakoś specjalnie przyczynią się do wzrostu sprzedaży”.

Ale innego zdania jest branża drobiarska, która liczy na wymierne korzyści i zwiększenie rekordowej już sprzedaży mięsa. Drób w coraz większych ilościach kupują nie tylko krajowi konsumenci, ale i zagraniczni. Z dotychczasowych tendencji można wnioskować, że w 2010 sprzedaż przekroczy grubo ponad 340 tysięcy ton.

Leszek Kawski – Krajowa Rada Drobiarstwa „Tendencja jest taka, że za pierwsze 6 miesięcy mamy dynamikę sprzedaży 150 procent większą niż w ubiegłym roku….”

A jakie są prognozy na kolejne lata? Z szacunków wynika, że rynek będzie się nadal rozwijał. Jego wartość przekroczy 7 miliardów złotych. Jest jednak warunek – konsolidacja. Rozmowy na ten temat są już podobno mocno zaawansowane.

Radosław Bełkot Redakcja Rolna TVP